Τα βραβεία «Made in Greece» αναδεικνύουν την παραγωγική Ελλάδα

Τα βραβεία «Made in Greece» αναδεικνύουν την παραγωγική Ελλάδα

 

Λίγο πριν να ολοκληρωθεί η περίοδος υποβολής συμμετοχών για τη φετινή διοργάνωση των Βραβείων “Made in Greece”, οι καθηγητές Γεώργιος Μπάλτας και Προκόπης Θεοδωρίδης, πρόεδρος και γενικός γραμματέας, αντίστοιχα, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, μίλησαν στο adbusiness για τη μεγάλη γιορτή της ελληνικής παραγωγής και όσα προσφέρει στις επιχειρήσεις. Επίσης, αναφέρονται στο ειδικό βραβείο «Γ. Αυλωνίτης», που θα απονεμηθεί για πρώτη φορά φέτος, τιμώντας τον εκλιπόντα διακεκριμένο καθηγητή.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Ποιος είναι ο στόχος και η φιλοσοφία των Βραβείων «Made in Greece»; Πώς ξεκίνησαν και πώς έχουν εξελιχθεί;

Γεώργιος Μπάλτας: Τα βραβεία «Made in Greece» είναι ο μόνος θεσμός αριστείας που αφορά αποκλειστικά την ελληνική παραγωγική βάση. Είναι επίσης ο μοναδικός θεσμός επιχειρηματικής αριστείας που διοργανώνεται από έναν καταξιωμένο επιστημονικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό, την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, με στόχο την ανάδειξη των παραγωγών και δημιουργών αξίας στην ελληνική οικονομία. Τα βραβεία Made in Greece είναι γνωστά στην αγορά για τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και το σεβασμό που περιβάλλουν κάθε υποψηφιότητα. Το κύρος του θεσμού και η υψηλή αναγνώρισή του τον έχουν καταστήσει πραγματικά μοναδικό. Μόνο τυχαία δεν είναι η διαχρονικά μεγάλη επιτυχία του θεσμού με τέσσερις έως τώρα λαμπρές διοργανώσεις (2013, 2015, 2017, 2019) και την πέμπτη απονομή των βραβείων του 2022 να έρχεται τον προσεχή Ιούνιο. Τα βραβεία Made in Greece είναι η μεγάλη γιορτή της ελληνικής παραγωγής, ο μόνος θεσμός που επιβραβεύει την παραγωγή και αναδεικνύει την παραγωγική Ελλάδα.

Ποιες είναι οι κατηγορίες των φετινών βραβείων; Πώς έχετε καταλήξει σε αυτές;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Οι κατηγορίες Βραβείων «Made in Greece 2022» είναι 12:

Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας
Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας
Βραβείο Αγροτικής Αριστείας
Βραβείο Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας
Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας
Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας – Μικρομεσαία Επιχείρηση
Βραβείο Επωνύμου Καταναλωτικού Προϊόντος
Βραβείο Επωνύμου Βιομηχανικού Προϊόντος
Βραβείο Καινοτόμου Καταναλωτικού Προϊόντος
Βραβείο Καινοτόμου Βιομηχανικού Προϊόντος
Βραβείο Καινοτόμου Προϊόντος – Μικρομεσαία Επιχείρηση
Βραβείο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Οι κατηγορίες αντιπροσωπεύουν όλες τις εκφάνσεις της παραγωγής στην Ελλάδα και της επιχειρηματικότητας, που εστιάζει τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε αγορές του εξωτερικού. Η πολυετής εμπειρία μας έχει καταδείξει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Για το 2022 έχουμε τη χαρά να προσθέσουμε και μία νέα κατηγορία βραβείου, αυτού της «Βιώσιμης Ανάπτυξης», με την οποία θέλουμε να επιβραβεύσουμε τις σημαντικές προσπάθειες που υιοθετούνται από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα για μια βιώσιμη δημιουργία και παραγωγή των προϊόντων τους.

Ποιοι μπορούν να υποβάλουν συμμετοχή; Τι ορίζεται σαν «Made in Greece»;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Τα βραβεία απευθύνονται στο σύνολο των επιχειρήσεων και οργανισμών που παράγουν στην Ελλάδα και για τις οποίες η ποιότητα, η καινοτομία, η εξωστρέφεια και η δύναμη των σημάτων τους (brands) πρωτοστατούν στην ανάπτυξη και στην ευημερία τους. Ως «Made in Greece» ορίζουμε την παραγωγή στην Ελλάδα! Αυτό είναι το πιο ουσιαστικό κριτήριο. Και αντανακλάται και σε όλες τις κατηγορίες βραβείων, αφού υπάρχει σε όλες το κριτήριο της «συμμετοχής ελληνικών παραγωγικών συντελεστών (εργασία, εγκαταστάσεις, πρώτες ύλες, εισροές)».

Μέχρι πότε υποβάλλονται συμμετοχές και με ποιον τρόπο;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Υποψηφιότητες θα γίνονται δεκτές μέχρι τις 15 Μαΐου 2022. Κάθε επιχείρηση ή οργανισμός έχει το δικαίωμα να υποβάλει μέχρι τρεις (3) υποψηφιότητες σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες βραβείων. Όλες οι υποψηφιότητες θα πρέπει να κατατεθούν ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://madeingreeceawards.gr.

Μέσα από ποια διαδικασία θα προκύψουν οι νικητές; Ποια είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Η Οργανωτική Επιτροπή (ΟΕ) αρχικά ελέγχει τα τυπικά κριτήρια συμμετοχής των υποψήφιων επιχειρήσεων, οργανισμών, συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών. Στην τελική φάση, οι υποψηφιότητες για κάθε κατηγορία βραβείου αξιολογούνται από την Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΑ). Η αξιολόγηση από κάθε μέλος της ΕΑ είναι μυστική, οριστική και αμετάκλητη. Η αξιολόγηση γίνεται ηλεκτρονικά από κάθε μέλος της επιτροπής με ατομικούς κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα αξιολόγησης. Το κάθε μέλος της επιτροπής αξιολογεί την υποψήφια επιχείρηση/οργανισμό με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης που έχουν θεσπιστεί για κάθε κατηγορία βραβείου που είναι υποψήφια, χρησιμοποιώντας 10βάθμια κλίμακα για κάθε ένα κριτήριο ξεχωριστά (όπου 1=ανεπαρκές και 10=άριστα). Για κάθε κατηγορία βραβείου έχουμε θεσπίσει τα αντίστοιχα κριτήρια.

Φέτος η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, τιμώντας τον εκλιπόντα διακεκριμένο καθηγητή Γ. Αυλωνίτη, έχει θεσπίσει το ομώνυμο βραβείο. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια περισσότερα στοιχεία γι’ αυτό;

Γεώργιος Μπάλτας: Η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ θα απονείμει για πρώτη φορά το ειδικό βραβείο «Γ. Αυλωνίτης», στο πλαίσιο του θεσμού των «Made in Greece Awards». Το βραβείο θα απονεμηθεί κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Made in Greece Awards 2022, στις 20 Ιουνίου 2022, σε στέλεχος που έχει διακριθεί επαγγελματικά και έχει συμβάλει στην ανάπτυξη του Μάρκετινγκ σε επιχειρήσεις που παράγουν στην Ελλάδα. Επομένως είναι μια διάκριση που θα απονεμηθεί για να αναδείξει την εφαρμογή του Μάρκετινγκ και τα στελέχη που συνδέονται με αυτήν στην ελληνική παραγωγική βάση.

Γιατί να συμμετάσχει μια επιχείρηση στα Βραβεία «Made in Greece»; Τι μπορεί να αποκομίσει;

Γεώργιος Μπάλτας: Οι εταιρείες που συμμετέχουν και διακρίνονται στα βραβεία «Made in Greece» κερδίζουν μοναδική προβολή σε ένα ευρύ και ταυτόχρονα πολύ σημαντικό ακροατήριο. Το υψηλό κύρος των βραβείων πηγάζει από το γεγονός ότι είναι ο μόνος θεσμός αριστείας που αφορά την εθνική παραγωγική βάση και οργανώνεται από έναν έγκριτο και καταξιωμένο επιστημονικό φορέα, την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις που βραβεύονται, προβάλλουν τη διάκρισή τους με πολλούς τρόπους, συγκεντρώνοντας πολύ θετική δημοσιότητα και ενισχύοντας το κύρος και την απήχησή τους στην αγορά. Όλα αυτά αποκτούν ιδιαίτερη σημασία σε μια εποχή όπου το κοινό ενδιαφέρεται για την ελληνική παραγωγή και θέλει να στηρίξει τους πρωταγωνιστές της.

Συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα «Made in Greece», όπως είχε παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια; Πώς επηρεάστηκε αυτή η τάση από την πανδημία αλλά και από τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ουκρανία;

Προκόπης Θεοδωρίδης: Την προηγούμενη δεκαετία ήταν εμφανέστατη η εστίαση του Έλληνα καταναλωτή στα ελληνικά προϊόντα. Δεν θα το ονομάζαμε «στροφή», γιατί πάντα ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών προτιμούσε και υποστήριζε τα ελληνικά προϊόντα. Απλά στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης η προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα υποστηρίχθηκε ακόμη περισσότερο. Ο Έλληνας καταναλωτής έδειξε την προτίμησή του στα ελληνικά προϊόντα που του προσφέρουν ποιότητα, ασφάλεια και λύση στις ανάγκες του, αλλά είναι και επιφυλακτικός με την τιμή τους. Στη συνέχεια, στην υγειονομική κρίση ο Έλληνας καταναλωτής έμαθε να ζητάει πληροφορίες από τις επιχειρήσεις σχετικά με τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν λάβει, προσπάθησε και χρησιμοποίησε περισσότερο το Ίντερνετ, έμαθε να ψάχνει διαδικτυακά καλύτερα, προτίμησε όπου ήταν δυνατόν τα e-shop -παρά τις μεγάλες αδυναμίες και αστοχίες πολλών επιχειρήσεων-, εμπιστεύτηκε τόσο τα επώνυμα προϊόντα όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επιβεβαίωσε ότι το τρόφιμο αποτελεί το καταφύγιο της κρίσης και συνέχισε να αγοράζει «ελληνικά», περιμένοντας με αγωνία την επόμενη ημέρα της κανονικότητας. Με την ελπίδα ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα έχει μικρή διάρκεια, οι καταναλωτικές συνήθειες δεν θα αλλάξουν δραματικά: η νέα οικονομική πραγματικότητα που διαμορφώνεται μπορεί να κατευθύνει μερίδα καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω των μικρότερων τιμών και αντίστοιχα να ασκηθεί πίεση στα επώνυμα προϊόντα, ελληνικής ή μη παραγωγής. Οπωσδήποτε οι δυσχέρειες που προκαλούνται στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες, ενισχύουν τη σημασία της εγχώριας παραγωγής για την εξασφάλιση της ομαλής τροφοδοσίας της αγοράς και την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας μας.

 

No Comments

Post A Comment